5 Nisan 2012 Perşembe

KUŞKONMAZ



          Daha önce hiç kuşkonmaz yememiştik ama MİGROS ta taze kuşkonmazları görünce tadını merak ettiğimizden alıp pişirdim bu zamana kadar KAYSERİ de taze kuşkonmaza hiç rastlamamıştım.Öncelikle nasıl temizlendiğini araştırtım master chefte hazırlanışının videolarını görünce önce onları izledim benim gibi ilk yapacaklara tavsiye ederim oldukça faydalandım.Kuşkonmaz demetinin lastikli yerinden kestim ,dikenimsi kısımlarını ayıkladım ve alt uçlarını hafifçe soydum.Kaynayan tuzlu suda 8-10 dakika kadar haşladım .Çıkarınca önce soğuk buzlu suda 5 dakika bekletip süzdüm.
        Sosu için ise 3 yemek kaşığı zeytinyağını tavaya koydum 2 tane kırmızı biberi doğradım kavurmaya başladım daha sonra 3 diş sarımsak ekledim ve kavurdum ,3 tanede domatesin kabuklarını soydum kavurmaya devam ettim ,1 yemek kaşığıda sirke ekleyip 5 dakika kadar kaynatıp altını kapattım ve kıyılmış maydonazları ekledim ,kuşkonmazların üzerine döktüm.
      Tadına gelince biraz tatlımsı ve kaygan bir yapısı vardı ama sebzesever eşim bayıldı neredeyse hepsini tek başına yedi diyebilirim .Yine taze kuşkonmazlara rastlarsam bir kere daha pişirmek istiyorum.

        AFİYET OLSUN.............

Hiç yorum yok: