5 Nisan 2012 Perşembe

KABAK SIYIRMA


        Bu tarifi soframız programında gördüm ve denedim oldukça lezzetli oldu  tarifin orjinalini size kopyalıyorum ben sadece yağ miktarını azalttım,suyuda biraz fazla geldi denemek isteyenlere kolay gelsin diyorum bu sıcak yaz günlerinde ideal bir yemek hoşcakalın.
 MALZEMELER
1 kg kabak
2 adet kuru soğan
1 bağ dereotu
1 yemek kaşığı pirinç
1 yemek kaşığı şeker
½ su bardağı zeytinyağı

Yapılışı:
1 kg kabak bol su ile yıkanır. Kabağın iki baş kısımları kesildikten sonra salatalık soyar gibi çekirdekli kısma gelinceye kadar soyulur. Çekirdekli kısım yemeği sulandırdığı için kullanılmamaktadır. Tüm kabaklar için aynı işlem yapılır. 1 bağ dereotu kalın saplarından ayrılarak bol su ile temizlendikten sonra ince ince doğranır. 2 adet kuru soğan soyulup temizlendikten sonra rendelenir. 1 adet limon sıkılarak bir bardağa alınır. Büyük boy teflon tencereye yarım su bardağı sızma zeytinyağı konularak orta ocak ateşinde rendelenen soğanlar kavrulur. Soğanlar kavrulurken 1 avuç dereotunu ayırıp geri kalanı soğanlara eklenir. 1 kaşık toz şeker kavurma esnasında soğanlı dereotlarına karıştırılır. Çok fazla kavurmadan kabakların kabukları tencereye eklenir. Hiç karıştırılmaması gereken kabukların üzerine 1 yemek kaşığı pirinç eklenir. Hemen ardından 1 tatlı kaşığı tuz, 1 adet limon suyu ve üzerini yarım santim kadar geçecek kadar soğuk su ilave edilerek kısık ocak ateşinde pişirilir. 25 dakika demlenerek pişmesi gerekmektedir. Yemeğin özelliği hiç kaşık sokmadan pişmesidir. Pişen kabak sıyırma servis tabağına alınarak daha önceden ayrılan 1 avuç kadar dereotu ile süslenerek servis edilir. Yemeğimizin yapılış süreci ortalama 40 dakikadır. 6 -8 kişilik servis edilebilir.
 

Hiç yorum yok: