5 Nisan 2012 Perşembe

ISPANAKLI LAZANYA


     
             Lazanyayı bu sefer güveç kaplarında yaptım bizlere ıspanaklı çocuklara ise kıymalı hazırladım,ıspanaklısını ilk defa denememize rağmen eşimle çok beğendik .
            MALZEMELER  :                 12 yaprak BARİLLA lazanya
                                                       1 bağ ıspanak
                                                      1 kase peynir
                                                      1 tane kuru soğan
                                                      toz kırmızı biber,tuz
                                                     rendelenmiş kaşar peyniri

         BEŞAMEL SOS İÇİN :       4 su bardağı süt
                                                2 tepeleme yemek kaşığı un
                                                1 yemek kaşığı tereyağ
                                                tuz, karabiber

         Öncelikle lazanyaları ılık suda 10 dakika bekletip suyunu süzün.Soğanı zeytinyağ ile kavurun doğranmış ıspanakları ekleyin tencerenin kapağını kapatmadan suyunu çekene kadar pişirin tuzunu biberini atın ve soğuyunca peyniri ilave edin karıştırın.
         BEŞAMEL SOSU BEN BU SEFER KAVURMADAN YAPTIM DAHA SAĞLIKLI OLSUN DİYE TUZ VE KARABİBER HARİÇ BÜTÜN MALZEMELERİ KOYUP MUHALLEBİ GİBİ PİŞİRDİM KAYNAYINCA TUZUNU VE KARABİBERİBNİ EKLEDİM ÇOK GÜZEL OLDU HİÇ TOPAKLANMADI LEZZETİNDEDE HİÇ FARK YOKTU TAVSİYE EDERİM.
         Fırınlayacağımız kaba önce biraz beşamel sos koydum üzerine bir yaprak lazanya üzerine bolca ıspanak üzerine beşamel sos böylece 3 kat lazanya olarak devam ettim son kata sadece beşamel sos ve kaşar rendesi koyup 200 derecede kızarana kadar fırınladım .İsterseniz daha küçük kaplarada yapabilirsiniz ben 3 tane büyük 2 tane de küçük hazırladım.Küçük kaplara yapmak için lazanyayı ortadan ikiye keserek kullandım.



          AFİYET OLSUN................

Hiç yorum yok: