2 Nisan 2012 Pazartesi

CEVİZ REÇELİ


  Geçen yıl ceviz reçeli yapılışını bloglarda görmüştüm ve mutlaka denemeliyim demiştim.Bu yıl cevizlerin mevsimi geçmeden henüz içi yumuşakken cevizlerimi sevgilieltoşumun yardımıyla topladım ve beraber oturup yeşil kabuklarını soyduk (eldiven takmamıza ve 10 gün geçmesine rağmen elimizdeki ceviz lekeleri halen geçmedi) ve baş tarafına bıçakla kesik atıp suya koyduk.Tarifi bloglardan araştırdım bir çok tarifi bir araya getirmeye çalıştım tabiki bazı aksiliklerde olmadı değil.Daha önce hiç ceviz reçeli yememiştim ,buruk ve acı olacağını söylediler sadece bir tane yiyebildiklerini söylediler ama benim yaptığımın tadı çok güzel oldu .


             MALZEMELER   :              200 tane ceviz
                                                   2 kg şeker (çok fazla geldi bir dahaki sefere yarısını koyacağım)
                                                   karanfil
                                                   çubuk tarçın
                                                   2 limon suyu
                                                   200 g   kireç


          Cevizleri hergün 4-5 defa olacak şekilde suyunu değiştirip 7 gün suda beklettim.Yedinci günün sonunda temiz bir tülbentin içerisine kireci koyarak bağladım ve suda bekleyen cevizlerin içerisine koydum 1 gece beklettim.Sabah cevizleri iyice yıkayıp üzerine su doldurdum ve 5 d kaynatıp suyunu süzdüm bu işlemi 3 kere tekrarladım, dördüncüde cevizleri 40 d kaynattım ve suyunu süzüp soğuk suyla yıkadım üzerine 2 limon suyunu ilave ettim ve su ekledim 2 saat beklettim daha sonra suyunu süzüp üzerine şekeri 15-20 tane karanfil , bir iki tane çubuk tarçını ilave ettim ve sulanana kadar (5-6 saat ) beklettim tarifte şekeri eriyene kadar kaynatıp bekletin ve soğuyunca 1,5 saat kaynatın diyordu ben 1 saat kaynattım ama reçel ağda gibi oldu şiresinden alıp biraz döktüm yerine 2 bardak kadar su koydum bir iki taşım kaynattım normal reçel kıvamına geldi bir dahaki sefer yaptığımda 1kg şeker koyup sadece 15 d kaynatmayı düşünüyorum .Bayağı zahmetli oldu sonunda başardım ,yapacaklara mevsimi geçmeden ellerini çabuk tutmalarını öneririm.Cevize kürdanı batırdığınızda içerisine geçiyorsa mevsimi geçmemiş demektir.

          Blogumu güncellemeye kısa bir süre ara veriyorum dönünce yine devam ederim ........


                           AFİYET OLSUN................

Hiç yorum yok: