5 Nisan 2012 Perşembe

CEPLİ SANDVİÇ



         Resim çekmeyi unutunca son halinin resmini ELTOŞUMUN bloğundan aldım ,oysaki yapılış aşamalarını görüntülemiştim ,misafir teleşı içerisinde unutmuşuz .Görüntüde lezzette süper oldu.
         MALZEMELER :       1 su bardağı zeytinyağ
                                      2 su bardağı ılık süt
                                      yarım su bardağı su (isterseniz madensuyu koyabilirsiniz)
                                     1 yemek kaşığı kuru maya
                                     2 yemek kaşığı şeker
                                     1 tatlı kaşğı tuz
                                     1 yumurtanın beyazı hamurun içerisine sarısı pişerken üzerine
        İsterseniz kuru maya yerine  küçük bir paket yaş maya kullanabilirsiniz ama ben bütün hamurişlerimde kuru mayayı tercih ediyorum.Eskisi gibi bardağın içerisinde de mayalandırmıyorum artık bütün sıvı malzemeleri hamur yoğurma kabının içerisine koyunca üzerine mayayı döküyorum ve 5 dakika bekleyip unu koyup yoğuruyorum.
       Yukarıda malzemelerle yumuşak ama ele yapışmayan bir hamur yapın ve 1 saat kadar bekletin hamurdan yuvarlak bezeler alarak hafif unladığınız zeminde açın ve fırçayla erimiş tereyağ sürün ikiye katlayın daha sonra yine tereyağ sürüp bir daha ikiye katlayın ve tepsiye koyun yani hamur dörde katlanmış oluyor .Bütün hamurları hazırladıktan sonra yarınm saat tepside bekletin ve yumurta sarısı sürerek 200 derece ısınmış fırında pişirin.
      Hamurlar soğuyunca aralarına yağ sürdüğümüz için kolayca açılıyor aralara istediğiniz malzemeyi yerlaştirin.



               AFİYET OLSUN......................

Hiç yorum yok: