5 Nisan 2012 Perşembe

ÇATLAK KURABİYE





         Kurabiyeleri MARTHA STEWART ın programında gördüm ve çok beğendim şdenemek istedim görüntüsü çok güzel oldu ben tam 10 dk pişirdim ve kurabiyeler küçük kekler gibi oldu sanırım 1 dk az pişirirsek kurabiye lezzetinde olacaktır kurabiyeler fırında tam çatlayıp biraz çöktüğünde henüz daha yumuşakken fırından çıkarmak gerekiyor.
         MALZEMELER:   1 yemek kaşığı oda ısısında tereyağ
                                    1 yumurta
                                    1 çay bardağı toş şeker
                                    1 çay kaşığı kabartma tozu
                                    25 g kakao
                                    1,5 çay bardağı un
                                    1,5 yemek kaşığı süt
                                    pudra şekeri
    Yumurta ve şekeri çatalla iyice çırptım pudra şekeri hariç diğer malzemeleri ekledim ve çatalla çırpmaya devam ettim hamur biraz yumuşak kıvamda oluyor bu yüzden elimle hiç karıştırmadım.2 yemek kaşığı yardımıyla hamurdan parçalar alıp pudra şekerine bıraktım ve elimle her tarafını şekere buladım ve tepsiye aralıklı olarak dizdim elimle üzerlerine hafif bastırdım.170 derecede 9 dakika pişirmeniz yeterli pişme süresine çok dikkat edin. Bu ölçülerden 1 tepsi kurabiye çıkıyor.
         
        AFİYET OLSUN............

Hiç yorum yok: