30 Mart 2012 Cuma

ŞÖBİYET


13
440

        Hazır baklava yufkasından bu defada şöbiyet yaptım.Baklava yapmak hiç bu kadar kolay olmamıştı ben bu işi çok sevdim.

        MALZEMELER :   1/2 kg baklava yufkası
                                    ceviz
                                    200g tereyağ
       ŞERBET İÇİN :  3 su bardağı şeker
                                  3 su bardağı su   
                                  kaynayınca ateşi biraz kısıp 20 d kaynatın 1-2 damla limon sıkıp ocaktan indirin.
       
         17 -18 kat yufkayı üst üste koydum ve 6 santimlik karelere kestim   , aralarına ceviz koydun ve tepsiye dizdim lıkı tereyağını üzerine döküp 180 derecede kızarıncaya kadar pişirdim .Fırından çıktıktan 5 d sonra ılık şerbeti üzerine döktüm yani şerbet ılık baklava sıcaktı .    

        Çok lezzetliydi hatta hazır aldıklarımızdan daha güzeldi  .Denemediyseniz hala ne duruyorsunuz haydi iş başına hazır bayramda yaklaştı tam zamanı .     
     



        Kullandığım baklava yufkasının markasını sormuşlar; daha önce baklava yaptığımda AFİLLO markasını kullanmıştım şöbiyette ise YU-KA markasını kullandım ikisindende çok memnun kaldım.

Hiç yorum yok: