30 Mart 2012 Cuma

KIŞ HAZIRLIĞI - ACI SOS


27
430


             Kış gelmeden yapıp hazırladığım acı sosun tarifini sizlerle paylaşmak istedim.Ramazandan önce kaynattım ve kavanozlara doldurdum ama bir türlü yayınlamaya fırsat bulamadım. Çayın yanınıda ekmeğinizin üzerine sürüp yiyebilirsiniz .Kahvaltıda yiyebileceğiniz gibi misafirlerinizede böreğin,poğaçanın yanında ikram edebilirsiniz Tadına bakıpta beğenmeyene hiç rastlamadım yiyen herkes tarifini alıp yapmak ister.

              Yapım aşaması biraz meşakkatlide olsada yapmaya değer doğrusu işte malzemeler:

               5 kg domates
               3 kg kırmızı biber
               250g cin biberi
               3 baş sarımsak
               1 su bardağı zeytinyağ
               1 su bardağı sirke
               tuz
               1 tatlı kaşığı kekik
               1 tatlı kaşığı kimyon
               1 tutam fesleğen

       Öncelikle domatesler robotta veya rondoda çekilerek büyük bir tencereye konur ve kaynamaya bırakılır.Bu arada kırmızı biberlerin sapları ve çekirdekleri çıkarılarak robotta parçalanır ve 10dk kaynamış olan domateslerin üzerine eklenir ve kaynatılmaya devam edilir.20 -30 dk kaynatıldıktan sonra robotta çekilen cin biberleri ve sarımsaklar ilave edilir ve kaynatılır suyunu çekince zeytinyağı , sirke ve tuz konur 10 dk kadar kaynatılıp baharatları eklenir ve ocaktan alınır 5 dk kadar bekletildikten sonra kavanozlara doldurulur ve ters çevrilir soğumaya bırakılır.

       Kış boyunca buz dolabında veya serin bir yerde muhafaza edebilirsiniz.Kavanozları açmak için su dolu bir kaba ters çevirip kaynatın.

           AFİYET OLSUN..............................

2 yorum:

Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Unknown dedi ki...

Müthiş bir görüntü. Ellerinize sağlık. Bu malzemelerden kaç tane kavanoz çıkar acaba? Ben de yapmak isterim, ama biz iki kişiyiz, çok olmasın...