30 Mart 2012 Cuma

HAZIR YUFKA İLE BAKLAVA



       İlk defa baklavalık yufka ile baklava yaptım,çıtır çıtır harika lezzetli bir baklavaydı.İftara gelen misafirlerimde çok beğendiler.Ama Kayseri'de baklavalık yufka bulmak pek mümkün olmuyor.Bu yufkaları bana sevgili gelinimiz Arzu'nun annesi Türkan abla İstanbul'dan göndermişti kendisine çok teşekkür ediyorum sağolsun.Uzun süredir dondurucuda yapılmayı bekliyordu kısmet ramazana imiş.
      Baklavayı paketin üzerindeki tarife göre yaptım fakat ufak tefek bir iki değişiklikte yapmadan duramadım.Öncelikle yağ miktarını 100g kadar azalttım ,şerbetinide yaparken 1 su bardağı fazladan su ekledim (biraz daha eklesem olurmuş).
      Önemli bir püf noktası ise yaparken yufkaların kurumaması için pencereleri ve kapıyı kapatmak gerekiyor.
       Merak edenler için benim kullandığım yufkanın markası afillo .1 kg yufka ile büyük fırın tepsisi ile baklava oldu.
      Benim gibi baklava hamuru açamayanlar için iyi bir çözüm ne dersiniz?

       Yaptığım bu lezzetli ve kolay baklava ile sevgili Süheyla'nın hazırlamış olduğu Ramazan etkinliğine katılıyor arkadaşımada kolay gelsin dileklerimi gönderiyorum.

         AFİYET OLSUN............................

Hiç yorum yok: