30 Mart 2012 Cuma

DOĞUM GÜNÜ KURABİYELERİ


0
426

          Bu kurabiyeleri Cemre'nin (yeğenim)doğum günü için hazırladım royal icıngle ilk kurabiye denememdi çocukların seveceği gibi regarenk olmasını istedim.Nasıl yaptın bunları halacım diye inanamadı..
           Bu kurabiyeleri yapmak zevkli olduğu kadar oldukçada uğraştırıcı ,kızımla birlikte şekiller verdik .Ben beyaz rekle kenarlarını yaptım kuruyuncada Ahsen'le birlikte içlerini boyayıp şekil verdik.
          Kurabiye hamurunun tarifini vermeyeceğim çünkü pek memnun kalmadım biraz sert ve şekerli oldu aslında royal icıngin şekerli olduğunu hesaba katıp hamura daha az şeker koymalıydım ama söylediğim gibi bu kurabiyeleri ilk yapıyordum ve daha önce hçde yememiştim yapanada hiç rastlamamıştım.
         Hamuru yarım santim kalınlığında açıp kalıpla kestim ve 180 derecede çok hafif pembeleşene kadar pişirdim tamamen soğuyunca beyaz renkle bütün kurabiyelerin kenarlarından geçtim ve royal icınge 2-3 damla su katarak biraz sıvılaştırıp üzerlerini çeşitli renkelerde doldurduk ve dilediğimizce şekiller yaptık.



         ROYAL İCING İÇİN : 1 yumurta akı
                                               250g pudra şekeri
                                               2-3 damla limon suyu
          Bütün bu malzemeleri mikserle çırpıp kar haline getirdim daha sonra 4 e ayırdım bu arada yağlı kağıttan küçük külahlar hazırladım.Külahın birine beyaz kremayı doldurum kurabiyelerin kenarına kontür yaptım.Diğer ayırdığım kremelarada gıda boyaları ekledim ve onlardanda külahlara doldurdum.Bunların kıvamı biraz koyuydu sonra kaseda kalanları biraz sulandırdım ve daha kolay yayılmasını sağladım çay kaşığı ile kurabiyelerin üzerine sürdüm üzerindeki desenleri külahtaki daha koyu kıvamlı krema ile verdim.

         KÜLAH YAPIMINI GÖRÜNTÜLÜ OLARAK İZLEMEK İSTERSENİZ BURAYATIKLAYIN.


           

Hiç yorum yok: