7 Kasım 2015 Cumartesi

HAVUÇLU KEK




       Kışın en sevilen keklerinden çok güzel kabardı tadıda nefis tavsiye ederim.Tarifin orjinali  Cafe Fernando ya ait ama ben değişiklikler yaptım kendi yaptığım ölçüyü sizlerle paylaşıyorum.

     MALZEMELER:   4 yumurta
                                    1 su bardağı şeker
                                    1 su bardağından bir parmak eksik sıvıyağ
                                    3 su bardağı rendelenmiş havuç
                                    yarım su bardağı iri kıyılmış ceviz
                                    3 yemek kaşığı hindistan cevizi
                                    2,5 su bardağı un
                                    1 tatlı kaşığı tarçın, bir çay kaşığı zencefil
                                    1 yemek kaşığı tereyağ
                                    1 paket kabartma tozu
                                    yarım çay kaşığı karbonat üzerine 2-3 damla limon sıkın

    Önce cevizi yağsız tavada 10 dk kavurun ve ocaktan aldıktan sonra tereyağın yarısını karıştırın kaln tereyağ ile kalıbı yağlayın. Yumurta ve şekeri 5-6 dk çırpın yağı döküp karıştırın havucu ve diğer malzemeleri ekleyin unu eleyerek spatulayla karıştırın kabartma tozunu karbonatı koyun en son cevizi koyup kalıba dökün ısınmış 180 derecede kekinizi pişirin.Pişme süresi kalıbınıza göre değişebilir 40 dk sonra bıçak batırarak pişip pişmediğini kontrol edebilirsiniz.

    Ben keki diktörtgen büyükçe bir kalıpta pişirdim.




4 yorum:

Özgen dedi ki...

En sevdiğim keklerden biridir havuçlu kek elinize sağlık

Unknown dedi ki...

Merhabalar, havuçlu kekiniz ne kadar güzel ve iştah açıcı görünüyor. Ellerinize sağlık.

Saygılar.

Bir Dilim Düş dedi ki...

Gerçekten kış aylarında yapılan en güzel keklerden biri ellerinize sağlık...

Fulya Süzen dedi ki...

Çok güzel, Elinize sağlık.
Bu arada sayfanızı ziyaret ettim gezindim, Ben de sayfama beklerim siz de katılırsanız çok mutlu olurum...
fulyapimlezzetler.blogspot.com
Sevgiler...