18 Nisan 2014 Cuma

ALMAN EKMEĞİ



Çok lezzetli ekmekler pişirdim geçen hafta tarife Nursevince Lezzetler bloğunda rastladım tarifin en ilginç kısmı mayalanan hamurları karbonatlı suda haşlamaktı .Biz bu ekmekleri çok beğendik sizde demek isterseniz tarifi aşağıda..

 MALZEMELER  

2 su bardağı tam buğday unu
2 su bardağı 7 tahıllı un
1 su bardağı beyaz un
3,5-4 su bardağı ılık su
1 yemek kaşığı kurumaya

Bu malzemelerle suyu dikkatli ekleyerek hamuru yoğurup yarım saat bekleyin daha sonra tekrar yoğurup mandalina büyüklüğünda parçalara ayırıp üzerine biraz un serptiğiniz bezin üzerine aralıklı olarak koyun ve üzerini bezle kapatıp 50-60 dakika kadar bekleyin.

2 litre suya 2 yemek kaşığı kadar karbonat atıp kaynatın ve hamurları yavaşca alıp kaynar suya atın 30sn kadar tutup arkasını çevirin ve delikli kepçeyle alıp yağlı kağıt serilmiş tepsiye koyun hamurlar kurumadan üzerine istediğiniz malzemeyi serpin ve jiletle üzerini kesin 200 derecede ısınmış fırında kızarana kadar pişirin.



     Hamurları biraz daha seyrek koyarak biririne yapışmasını önlerseniz hamurları haşlamak için alırken şekilleri bozulmaz.



     Görüldüğü gibi benim hamurlar kabarınca bazıları yapıştı.


   Bunlarda hamurlar haşlandıktan sonraki hali...



    Bu tariften tam 18 tane ekmeğim oldu bir tanesi kahvaltıda bir kişiye yeterli oldu...


2 yorum:

Özgen dedi ki...

Ellerine sağlık karbonatla haşlamak çok ilginç acaba ne etkisi oluyor ama çok harika görünüyorlar denmek isterim sevgiler..

Adsız dedi ki...

bunu denedim ama ben beceremedim suya koyunca sekillerı bozuldu ve sönük oldu ama sizinkiler çok güzel görünüyor ellerinize sağlık