16 Ocak 2013 Çarşamba

ARTI POĞAÇA



      Şekillerinden dolayı poğaçalara bu ismi verdim yumuşacık lezzetli puf puf poğaçalar mutlaka deneyin derim.

       MALZEMELER:    1 kase zeytinyağ
                                       1 kase yoğurt
                                       1 kase ılık süt
                                       1 yumurtanın sarısı dışına beyazı içine
                                       1 tatlı kaşığı tuz
                                       1 yemek kaşığı dolusu kuru maya
                                       2 yemek kaşığı şeker
                                     3-4 kase un

    Sıvı malzemeleri hamur yoğurma kabına koyup üzerine mayayı ekleyin 5 dakika kadar bekleyip tuzunu şekerini koyun ve unu kontrollü ekleyerek yumuşak bir hamur yapın .Bu poğaçaların özelliği hamurun yumuşak olması.Hamurun üzerini örtüp 1 saat kadar bekletin. Poğaçaları yaparken  tezgahın üzerine biraz zeytinyağ döküp elinizi yağa batırarak şekil verin üzerine yumurtanın sarısını sürüp susama batırın ve tepsiye dizin ,bıçakla kesmek zor olduğu için ben jiletle artı şeklinde kestim ,200 derecede ısınmış fırında pişirdim.

    Yumurta sarısına 1 tatlı kaşığı pekmez ve 3 yemek kaşığı su ekledim poğaçalar çok güzel kızardı.


              AFİYET OLSUN...........


4 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

çok şık ve güzel bir poğaça olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

Fatosca Tadlar dedi ki...

Merhabalar, bloğunuzu yeni keşfettim :) Lezzet Dansı aracılığıyla.. Çok güzel paylaşımlarınız var. Poğaçnızın sunumuna bayıldım. Ellerinize sağlık.
Bu arada sizi izlemeye aldım, bana da beklerim :)
fatoscatadlar.blogspot.com
Sevgiler...

Bir Dilim Düş dedi ki...

nefisss görünüyor... ellerinize sağlık...

Sevgiler
Evren

Unknown dedi ki...

Sıcak sıcak yemek kısmet oanlardanım. Gerçekten görüntüsü kadar lezzeti de harikaydı. Ellerine sağlık ablacığım...