2 Nisan 2012 Pazartesi

BAHARATLI GALETA





                  Bu tarifi KİBELE SOFRASINDAN Banu arkadaşımdan aldım tarifin asıl adı grisini ama benim yaptıklarım daha çok galetaya benzediği ve içindeki baharatların mis gibi kokması nedeniyle adı değişmiş oldu.Daha öncede galeta deneyimlerim olmuştu ama en başarılısı bu tarif oldu ,bugün ikinci kere yaptım ve un olarakta beyaz un,tam buğday unu ve kepekli un kullandım tarifi size aynen aktarıyorum ve bu güzel tarif için BANU arkadaşıma çok teşekkür ediyorum.
Malzemeler:

7 gr kurumaya (1 tatlı kaşığı kadar)
1/2 çay kaşığı şeker
2,5 su bardağı un
2 çorba kaşığı çörekotu
1 çorba kaşığı kimyon tohumu ( aktarlarda satılıyor)
2 çorba kaşığı kekik
1 yumurta
1 çorba kaşığı zeytinyağı
tuz
yaglı kağıt.

Yapılışı:
bir kasede kuru mayayı 1 su bardağı ılık su ile karıştırın. şekeri ve yağı ekleyin karıştırın. Un, çörekotu, kimyon, kekik ve tuzu bir kabda karıştırın sonra mayalı suyla karıştırın. ele hafif yapışan bir hamur olacak. 3 saat mayala demiş ben 1 saat mayaladım. elinizle ince çubuklar yapın kağıt serili tepsiye dizin. Yumurta ve 1 su bardağı suyu çırpın fırcayla grisinin üzerlerine sürün ( ben üzerine hiç birşey sürmeden pişirdim.)önceden ısınmış 180 derecede kızarana kadar pişirin.15-20 dakika.. 
not:  haşhaş ve sevdiğiniz baharatlardanda yapabilirsiniz..


      Bu fotoğrafda galetanın fırınlamadan önceki hali.

Hiç yorum yok: