29 Mart 2012 Perşembe

YAY MANTISI



Sizlere Kayseri'den bir mantı tarifi vermek istiyorum,yapımı kolay ama bir o kadarda lezzetli.Tabiki bu bir kaşığa kırk tane sığan meşhur Kayseri mantısı değil...
Hamur için gerekli malzemeler;  yarım paket yaş maya
                                               1 yumurta
                                               2 yemek kaşığı sıvı yağ
                                               2 yemek kaşığı yoğurt
                                               1,5 su bardağı ılık su,tuz, un
İçi için gerekli malzemeler ;      200gr kıyma
                                            1tatlı kaşığı kırmızı toz biber,tuz
Maya,su ,sıvı yağ ,yoğurt,tuz,yumurta yoğurma kabının içerisine konarak iyice karıştırılır.Un illave edilerek yumuşak kıvamda bir hamur yapılarak ,mayalanması için üzeri örtülür.Mayalanan hamur unlanmış tezgahın üzerine alınarak yarım santimetre kalınlığında açılır ve iri iri karelere kesilir.Ortalarına hazırlanan iç malzemesi konur ve karşılıklı kenarların ortaları birleştirilerek mantılar kapatılır.Bu mantının değişik kapatma şekilleri var ama ben en çok bu şekli severim.mantılar kapatma yerleri alta gelecek şekilde kızgın sıvı yağın içerisine atılarak her tarafıı iyice kızartılır.kızartılan mantıların mantıların üzerine salçalı sos ve sarımsaklı yoğurt dökülerek servis yapılır...
denemek isteyenlere kolay gelsin.

kübra
kübra | 24 Ağustos 2009, saat: 13:20
merhabalar bende bi kayseriliyim ve yağ mantımızın tanıtılması hoşumuza gitti.Şimdi annem ile yapmaya başladık.Çok güzel bi site emeğinize sağlık...
Fatma Yilmaz
Fatma Yilmaz | 16 Kasım 2008, saat: 22:15
Merhaba, bende aslen kaseriliyim bu tarifleri hep ariyordum. Tesadüfen senin blogunu kesfettim, bundan sonra her bilmedigim seyde annecime telefon etmicem. En cok arabasi ve yag mantisina sevindim. Tariflerin devamin bekliyorum. Yasasin kayseri mutfagi!!!!! ve diger tüm lezzetler:-)
arif
arif | 03 Şubat 2007, saat: 12:38
tam süper olmuş canımı istettirdin yinge geldim geleli daha yapmadı annem duruyomu daha diyecemde oğlunu biliyom
buyuleyenmutfakkokusu
buyuleyenmutfakkokusu | 10 Ocak 2007, saat: 13:34
iyiki kayserideyim ve canım istediğinde hemen yapabileceğim tarifler bunlar kendimi şanslı hissediyorum o yüzden... sevgili fusun ben de ziyaretime beklerim
cedene
cedene | 09 Ocak 2007, saat: 17:51
harika olmuş ellerine sağlık mutlaka deneyecem svgilerr damla
misss
misss | 08 Ocak 2007, saat: 13:16
Ben bu tarifleri göre göre oburcuk olucam. Bir insanın canı her gördüğü yemeği istermi benim istiyor. :) Sizin tarifinizde şahane görünüyor.
mutlumavi
mutlumavi | 07 Ocak 2007, saat: 21:57
Ben kayseri'de okudum..ve yakınlarım bu mantıdan yaparlardı. Enfes birşeydir, sizde çok güzel hazırlamışsınız..ellerinize sağlık:)

Hiç yorum yok: