30 Mart 2012 Cuma

KURUYEMİŞLİ KEK


0
78


         Arşivdeki resimlerin silinince hemen kızımın birkaç gün önce yaptığı nefis kekten kalan dilimlerin resmini çektim .Kekin tadı durdukça güzelleşiyor ve bayatlamıyor .Kızım bu günlerde kek yapmaya heves ediyor ,bende destekliyorum .Benim tarif defterimi eline alıyor ve başlıyor yapmaya ben mutfağa yanına bile gitmiyorum sonra keki fırına koyuyor ,mutfağıda temizleyip çıkıyor(Kızım daha 12 yaşında ).Bizede afiyetle bu kekleri yemek kalıyor.

        MALZEMELER : 4 tumurta
                                    1 su bardağı şeker
                                    1 su bardağı su
                                    1/2 su bardağı sıvı yağ
                                    2,5 su bardağı un
                                    1 paket kabartma tozu
                                    4 tane kuru incir
                                    1 çay bardağı sarı üzüm
                                    1 su bardağı iri parçalanmış ceviz
          
        Yumurta şeker ile birlikte beyazlaşıp koyulaşana kadar çırpılır.içerisine su ,sıvı yağ koyulup karıştırılır ve kabartma tozu ile unu eklenir karıştırılır.Doğranmış incirler ,üzüm ve ceviz una bulanır kek hamurunun içerisime konularak yavaşca karıştırılır ve kalıba boşaltılır.
        Ben kekleri fırının alt ısıtıcı + fan  ayarında 160 derecede pişiriyorum biraz uzun sürede pişiyor ama çok iyi netice alıyorum.

         AFİYET OLSUN.................

Hiç yorum yok: